صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند کدامند؟

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند بسیارند اما ما در اینجا می توانیم تنها تعدادی از آنها را نام ببریم.

آیا دندان های افراد مشهور مرتب تر از دیگران است؟

خیر دندان های افراد مشهور هیچ تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارد.

آنها نیز ممکن است به ارتودنسی نیاز داشته باشند.

تفاوت اصلی این است که افراد مشهور باید از طریق چشم مردم پذیرش بشوند.

بنابراین باید معایب آنها برطرف شده باشد.

بسیاری از آنها همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنند مایلند ظاهر خود را نیز بهبود ببخشند.

زیرا زیبایی ظاهرشان می تواند منجر به ایجاد فرصت های بیشتر شغلی برایشان باشد.

این تفاوت اصلی آنها با دیگر افراد جامعه است.

به همین دلیل است که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند به زیبایی لبخند با استفاده از عمل های ترمیم و زیبایی دندان (ایمپلنت دندان، بریج دندانو...)خود نیز اهمیت می دهند.                                                                                                                                                

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از کدام روش استفاده کرده اند؟ 

ارتودنسی نامرئی یکی از انواع ارتودنسی است که مزایای فراوانی دارد.

این ارتودنسی به بیمار اجازه می دهد بدون نیاز به نصب لوازم دائمی در دهان ارتودنسی خود را انجام دهد.

دستگاه ارتودنسی ثابت گزینه مناسبی برای افراد مشهور

ارتودنسی ثابت کارآمد ترین بریس های دندانی هستند که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از آن استفاده کرده اند.

بریس ارتودنسی تشکیل شده است از مجموعه ای از:

  • سیم قوس دار ارتودنسی
  • لنگر گاه
  • براکت ها
  • نوارهای لاستیکی کوچک

مراقبت از بریس ارتودنسی

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند مسلما دستورات ارتودنتیست خود را به خوبی اجرا کرده اند.

زیرا در صورت عدم اجرای آنها هرگز صاحب دندان های به آن زیبایی نمی شدند.

رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی بسیار تاکید شده است.

شما باید در صورت شکستن و یا لق شدن هر گونه سیم یا گرو های لاستیکی آنها را سریعا جایگزین کنید.

برخی از افراد مشهوری که دارای بریس ارتودنسی بوده اند عبارتند از:

آنجلینا جولی، درو درویمور، دنی گلوور، پرنسس هری، اما واتسون، فای دوناوی، استلای، گوان استفانی،چلسی کلینتون، ایمان هیل، کنال جنر، جانی دپ

شما نیز در صورت نیاز می توانید با استفاده از درمان ارتودنسی زیبایی را به لبخند خود بازگردانید(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)

چگونه از بریس های خود مراقب کنیم؟

بریس یا (Braces) یک روش عالی برای صاف کردن دندان ها، اصلاح مشکلات بایت، بهبود ظاهر و افزایش عزت نفس در شما است. با این حال، برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید

کمی بعد از اتصال بریس ها… 

پس از آنکه بریس  به دندان شما متصل شد، یک دوره 3 تا 7 روزه پیش روی شما قرار خواهد داشت. که ممکن است در این دوره مشکلات کوچکی برای شما پیش بیاید. برای مثال طی این چند روز، ممکن است با وجود اتصال بریس ها نتوانید به درستی صحبت کنید. یا در صحبت کردن دچار مشکل باشید. و یا اینکه هنگام بستن لب ها و دهان کمی حس ناخوشایند داشته باشید.

سست و یا لق شدن دندان ها

روند صاف کردن دندان‌ های شما شامل حرکت دادن آن‌ها به سمت موقعیت های مورد نظر متخصص ارتودنسی است. این وضعیت می تواند باعث شود برخی از دندان‌های شما در دهان سست شوند. برخی از افراد حتی ممکن است متوجه شوند که دندان‌هایشان در کل مدت زمان درمان کمی شل یا لق شده است. با این حال، این کاملاً طبیعی است و بعد از برداشتن بریس ها، دندان های شما در فک و موقعیت جدید خود محکم جا می‌گیرند

شکسته شدن براکت و یا سیم ارتودنسی

حتی اگر رژیم غذایی مناسب و توصیه شده پس از بریس ارتودنسی را مصرف می‌کنید و مرتبا با مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن از دندان ها و بریس ها مراقبت می‌کنید، باز هم ممکن است شاهد شکسته شدن براکت و یا سیم در طول مدت درمان خود باشید.

اگر متوجه شده اید که یکی از براکت های شما شل شده است، برای پیشگیری از آسیب براکت به ساختارهای دهان مثل لپ ها یا لب ها حتما از مقداری وکس ارتودنسی استفاده کنید. تا زائده های براکت به این ساختارها آسیب وارد نکند.

غذا خوردن با بریس‌ها

اگر برای مدتی است که بریس ارتودنسی دارید، بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات متنوعی مانند شکسته شدن و یا شل شدن بخش های مختلف بریس تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید باید و باید از مصرف غذاهای بیش از حد چسبنده و شیرین که می‌توانند در لابلای براکت‌ ها، سیم ها و بندهای بریس گیر کنند خودداری کنید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به شیوه ای مناسب و صحیح، برای جلوگیری از سوراخ شدن دندان و یا پوسیدگی آن ها در اطراف براکت ها ضروری است. به طور معمول توصیه می شود علاوه بر مسواک زدن در صبح و قبل از خواب، بعد از هر وعده غذایی یا میان وعده، مسواک بزنید.

هنگام نخ دندان کشیدن، به یاد داشته باشید که بالا و پایین هر سیم را نخ بزنید. اگر در مورد چگونگی و راهکار صحیح نخ دندان زدن با بریس مطمئن نیستید و اطلاعات کافی ندارید، بهتر است از متخصص ارتودنسی کمک بگیرید و شیوه صحیح نخ دندان زدن را از او یاد بگیرید.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)


مشکلات دندان و راه حل های دندانپزشکی

مشکلات دندان باید هر چه سریعتر برطرف شود تا بتوان از مسائل جانبی جلوگیری کرد.

چند راه حل برای مشکلات دندان

1.دندان درد 

شما یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود دارید و نمی توانید تا آن موقع دندان درد خود را تحمل کنید.

با این حال راه حل هایی موقتی برای رهایی از دندان درد وجود دارد.

اما اگر متوجه تورم در گردن و یا در اطراف دندان همراه با تب هستید ، این نشان دهنده آبسه است.

آبسه یک مشکل جدی است که نیاز به درمان های خاصی دارد.

در این مواقع دندانپزشک شما درمان هایی را با آنتی بیوتیک ها و سایر درمان ها تجویز می کند.

2.لکه های دندانی

لکه های دندانی ممکن است در اثر مصرف برخی از مواد خوراکی مانند غذاها ، نوشیدنی ها ، داروها و یا در اثر استفاده از تنباکو سیگار کشیدن و یا تروما باشد.

اینها برخی از چیزهایی هستند که می توانند به دندان های شما آسیب برسانند.

برای ازبین بردن لکه های دندانی شما سه گزینه پیش رو دارید

این گزینه ها عبارتند از:

  • دندانپزشک شما از یک عامل سفید کننده دندان و یک نور ویژه در این مواقع استفاده می کند.(بلیچینگ دندان)
  • ساده ترین راه حل استفاده از ژل یا خمیر دندان سفید کننده دندان برای حذف لکه های سطحی است.

مشکلات دندان لب پر شده

این مورد از انواع تروما یا آسیب دیدگی دندانی است.

تصادف می تواند یک تراشه بر روی دندان های شما ایجاد کند.

اگر شکستگی زیاد باشد و پالپ در معرض خطر باشد ممکن است به یک کانال ریشه و سپسروکش دندان یا تاج احتیاج داشته باشیم.

دندان های اضافی

دندان های کامل  چند تا هستند؟

اغلب افراد در پاسخ به این سوال می گویند ، کودکان دارای 20 دندان هستند و بزرگسالان 32 دندان در دهان خود دارند.

اما این پاسخ نادرست است.

برخی افراد بطور طبیعی و مادرزادی دارای دندان های اضافی هستند.

درمان در این افراد به این ترتیب است که در ابتدا دندان های اضافی برداشته می شوند سپس به وسیله درمان ارتودنسی دندان های آنها مرتب می شوند.

فاصله بین دندانی

شما ممکن است فاصله بین دندانهای جلوی خود را در نظر نگیرید و آنرا از جمله مشکلات دندان ندانید.

اما افراد برجسته و مشهور مانند مدونا / خواننده ، آنا پاوین / بازیگر، لورن هاتون / بازیگر راه حل هایی برای برطرف کردن این شکاف دندانی پیدا کرده اند.

راه حل هایی مانند درمان ارتونسی یا استفاده از ونیر ها(لمینت دندان)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (ایمپلنت دندان، بریج دندان، پروتز دندان و..) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

چگونه دندان های خود را در برابر گذشت زمان محافظت کنیم؟

محافظت از دندان در برابر سایش و فرسودگی 

درست است که این ساختارها ممکن است در طول زمان دچار سایش شوند، اما بد نیست بدانید دندان های شما به شکل باور نکردنی و عجیبی قوی و مستحکم هستند. اما با این وجود در طول زمان هر ساختار مستحکمی مانند سنگ نیز دچار فرسودگی خواهد شد.

انجام روزانه فعالیت هایی مثل جویدن، آسیاب کردن و گاز گرفتن مواد غذایی مینای دندان را از بین می برد. انجام این فعالیت ها سطوح و لبه های دندان ها را نیز صاف میکند که یکی دیگر از مشکلات دندان است.

جویدن یخ و سایر مواد غذایی سفت و سخت می‌تواند باعث خراشیده شدن مینای دندان و حتی شکسته شدن دندان ها شود. شاید بتوانید به تنهایی مانع از بدتر شدن خرابی دندان و سایش آن شوید، اما بدون مراجعه به یک دندانپزشک محال است بتوانید از این فرسودگی نجات پیدا کنید.

یکی دیگر از عللی که می‌تواند باعث سایده شدن دندان ها به هم شود، دندان قروچه شبانه است. برای حل این مشکل احتمالا شما نیاز به ویزیت متخصص ارتودنسی دارید و او به شما وسیله ای خواهد داد که مانع از آسیب ناشی از دندان قروچه خواهد شد.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)

لثه های خود را سالم نگه دارید

مواد مضر و بدشکلی به نام پلاک همیشه روی دندان های شما شکل می گیرد. اگر آن را برطرف نکنید، در دراز مدت می‌تواند باعث بروز درد، تورم و حتی خونریزی در لثه شود. پلاک دندان حتی می‌تواند باعث بروز عفونت‌هایی شود که به استخوان فک نیز سرایت کرده و به آن آسیب وارد می‌کند

اجازه ندهید دهان شما خشک شود

تولید و ترشح بزاق در دهان به تمیز کردن دندان ها کمک می کند و ساختارهای دهان را از پوسیدگی محافظت می کند. اما به طور معمول با افزایش سن فضای داخلی دهان شما تمایل دارد که بیشتر از دوره جوانی خشک شود. یعنی به انداه سال های جوانی رطوبت کافی ندارد زیرا ترشح بزاق کاهش پیدا خواهد کرد.

مراقب اسید باشید

نوشیدنی های گاز دار، مرکبات و بسیاری دیگر از آب میوه ها حاوی مقادیر مشخصی اسید هستند. علاوه بر این مواد، غذاهای قندی و نشاسته ای نیز باعث می شوند که دهان شما اسیدی شود. یک محیط اسیدی نیز چیزی نیست که مینای دندان تحمل حضور در آن را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ایمپلنت دندان ، بریج دندان، دندانپزشکی کودکان و...) نیز می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.

آیا ارتودنسی روی آواز خواندن تاثیر میگذارد؟

اگر صدای خوبی دارید و با صدایتان کار میکنید و در عین حال دندان های کج و ناصافی دارید، احتمالا این سوال در ذهن شما نقش  بسته باشد که آیا آواز خواندن و ارتودنسی با هم تداخل دارند یا نه؟

چه ارتباطی بین آواز خواندن و ارتودنسی وجود دارد؟ 

مهمترین کاری که متخصصان ارتودنسی انجام میدهند برطرف کردن مشکلاتی است که روی تکلم، جویدن، ظاهر صورت، عملکرد فک ها و دندان ها تاثیر میگذارند. کراس بایت، آندربایت، اوربایت، کراودینگ و شلوغی دندان ها، فاصله بین آن ها و … از جمله این مشکلات هستند که به خصوص تکلم و آواز خواندن را با مشکل روبرو میکنند.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرجو تهران می توانید به سایت  دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.

متخصصان برای برطرف کردن این مشکلات از دستگاه های ارتودنسی استفاده میکنند و بعد از اصلاح آن ها، شما میتوانید بهتر بجوید، بهتر صحبت کنید و لبخند زیباتری داشته باشید. با این تفاسیر و زمانی که تکلم و قدرت بیان ما بهتر میشود، قطعا اگر آوازه خوان و یا خواننده باشیم قدرت صدای ما بهتر شده و ما میتوانیم بهتر بخوانیم. بنابراین میتوان بین آواز خواندن و ارتودنسی یک ارتباط قائل شد. به این شکل که ارتودنسی میتواند باعث بهبود آوزا خواندن و خوانندگی شود.

آیا ارتودنسی میتواند شما را تبدیل به یک خواننده حوش صداتر کند؟

خیلی ها سوال میپرسند که آیا دستگاه های ارتودنسی میتوانند به بهبود صدا کمک کنند. در پاسخ باید گفت که تمرین کردن تنها کاری است که می تواند شما را به خواننده ای بهتر تبدیل کند. اما در کنار تمرین هر کاری که بتواند فضا و شرایط را برای ارتقاء صدای شما مهیا کنید نیز میتواند باعث بهتر شدن صدایتان شود. ثابت شده که ارتودنسی نه تنها تاثیر بدی روی صدای نازنین شما نخواهد گذاشت بلکه حتی میتواند آن را تا حد زیادی ارتقاء دهد.

آیا با اینویزلاین میتوان آواز خواند؟

اینوزیلاین ها یا (Invisalign) از محبوبترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی هستند. این دستگاه ها با نام پلاک شفاف ارتودنسی نیز شناخته شده هستنند. و از انجایی که شفاف و همرنگ دندان هستند معمولا توسط بزرگسالان مورد استفاده قرار میگیرند.

برخلاف ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی که میتوانند کمی روی صحبت کردن و آواز خواندن تاثیر بدی بگذارند، اما ما چنین چیزی را در خصوص ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها نداریم. لابد میپرسید چرا؟ چون حتی اگر نتوانید با اینویزیلاین ها با تمام پتانسیل آوایی خود آواز بخوانید میتوانید حین تمرین آن ها را برداید و بلافاصله بعد از تمام شدن آواز خواندن، دوباره آن را سرجای خود بگذارید.