صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

انواع ارتودنسی دندان را بهتر بشناسید

این روزها گزینه های درمانی زیادی در خصوص ارتودنسی وجود دارد. از براکت ها گرفته تا ارتودنسی های نامرئی ، فلزی و سرامیکی که هرکدام موارد استفاده خود را دارند.

متخصصان ارتودنسی بعد از عکس برداری ، متغیرهایی مانند سن ، تفاوت در اندازه دندان ها ، میزان فشردگی و کج بودن آن ها و مشکلات احتمالی فک را در نظر می گیرند تا یک روش را از بین انواع ارتودنسی دندان انتخاب کنند. در چنین شرایطی بهتر است به گزینه یا گزینه هایی که دندان پزشکتان پیش روی شما قرار می دهد اعتماد کنید و در پروسه ساخت بهترین طرح لبخند ، با وی همکاری داشته باشید.

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی های ثابت متداول ترین انواع ارتودنسی دندان هستند. شما پس از نصب براکت های ثابت و گذشت چند روز ، می توانید اکثر غذاهای همیشگی را بخورید اما باید از مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی ها مانند شیرینی های سخت و نوشابه های گازدار خودداری کنید. ارتودنسی های ثابت به طور سنتی از سیم هایی تشکیل شده اند که از داخل براکت ها رد شده و در دندان های انتهایی ثابت می شوند.

براکت ها به طورکلی از فولاد ضدزنگ ساخته شده و با کمک لاستیک بسیار کوچکی به دندان ها چسبیده می شوند تا سیم ارتودنسی از داخل آن رد شود. سیم ها نیز از آلیاژهای فلزی ساخته می شوند و یک نیروی ملایم و ثابت روی دندان ها ایجاد می کنند تا در طول زمان حرکت کرده و منظم شوند.

  • ارتودنسی ثابت سرامیکی
  • ارتودنسی فانکشنال
  • ارتودنسی دیمون

انواع ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک برای اصلاح مشکلات جزئی در ظاهر دندان ها یا به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شود. اما این نوع از ارتودنسی ها صرفاً باید برای تمیز کردن یا تحت شرایط خاص از دهان خارج شوند که باید حتماً متخصص ارتودنسی در این خصوص به شما مشاوره های لازم را داده باشد.

  • اینویزیلاین شفاف
  • ارتودنسی با پلاک زد

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از انواع ارتودنسی دندان است و به روش هایی گفته می شود که در آن سیم یا براکت ها دیده نشوند و از نظر ظاهری ، زیبایی و اعتماد به نفس بیمار حفظ می شود. ارتودنسی نامرئی تکنیک های مختلفی دارد مانند:

  • ارتودنسی اینویزیلاین
  • ارتودنسی لینگوال

کلام آخر

توجه داشته باشید که انواع ارتودنسی دندان بسیار متنوع است و سال به سال نیز با پیشرفت علم ، بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. بنابراین گزینه های پیش روی شما برای درمان بسیار زیاد است. ازاین رو توصیه می شود که همواره از نظر متخصصان ارتودنسی دندان باتجربه و کارکشته استفاده کرده و روشی را برای درمان انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با شرایط دندان های شما دارد. هر چه همکاری شما در طول درمان بیشتر باشد ، سریع تر به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

منبع : http://www.bestdentists.ir/

عامل موثر در هزینه ارتودنسی

عامل موثر در هزینه ارتودنسی : ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات بهداشتی مختلفی ایجاد می کنند.

عامل موثر در هزینه ارتودنسی : تمیز نگه داشتن دندان ها سخت تر می شود. بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار دارد. این وضعیت به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار بیشتری وارد می کند و متعاقبا در طولانی مدت عوارض مختلفی به جا می گذارد. بنابراین برای رفع این مشکل افراد به ارتودنسی روی می آورند که این عمل دارای هزینه های بالایی می باشد.

ارتودنسی متحرک در مقابل ارتودنسی ثابت دارای هزینه کم تری است.ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف با براکت‌های همرنگ مینای دندان و ارتودنسی لینگوال در مقایسه با ارتودنسی به وسیله براکت های فلزی هزینه بالاتری دارند. هزینه ارتودنسی نامرئی به دلیل پیچیدگی، هزینه‌های لابراتور، تعداد پلاک‌ها، تکنولوژی پیشرفته و طول درمان، در مقایسه با سایر روش‌های ارتودنسی بالاتر است. همچنین در ارتودنسی نامرئی، چون پلاک‌ها وارداتی هستند و در لابراتورهای داخلی ساخته نمی‌شوند، بیمار هزینه ارتودنسی بیشتری را پرداخت می کند.هزینه ارتودنسی لینگوال نیز به دلیل مخفی بودن براکت‌ها در حین درمان که زیبایی ظاهر بیمار حفظ می‌شود به علت ساخت سفارشی براکت‌ها در لابراتور، بیشتر خواهد شد.

آیا مکان و رتبه علمی دندانپزشک هم از عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی می باشد ؟

بله یک متخصص ارتودنسی  مدت ۳ الی ۴ سال برای گرفتن تخصص وقت صرف کرده است و دارای بورد تخصصی است بنابراین مهارت او مسلما بیشتر از یک دندانپزشک عمومی است و برای انجام ارتودنسی هزینه بیشتری را درخواست می کند .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه کمتری انجام می دهند .

همچنین سن بیمار و مدت زمانی که برای او وقت صرف می شود نیز در هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارد .

منبع : https://www.tehranortho.ir/

ایمپلنت یک روزه

درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید

ایمپلنت های دندان در واقع جایگزین ریشه های شما می‌شود و در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند. اندازه های ایمپلنت دندان با یکدیگر متفاوت است. جنس ایمپلنت دندانی از تیتانیوم خالص یا آلیاژ آن است.

ایمپلنت ها خاصیت بیولوژیکی دارند و با بدن شما سازگار هستند. روش قدیمی ایمپلنت کردن معمولاً در چند روز طول می‌کشد. اما امروزه کمتر کسی است که می‌تواند بیشتر از یک روز، خودش را بدون دندان تحمل کند. در نتیجه با پدید آمدن ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری این درد، درمان شد.

بیشتر بخوانید : دندان درد

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه چیست؟

داشتن یک سری از عادت ها، از جمله دندان قروچه کردن یا فشار دادن دندان ها به هم، می‌تواند یکی از عوامل هایی باشد که شما نمی‌توانید ایمپلنت کنید. از دیگر شرایطی که باید دارا باشید شامل موارد زیر است:

۱.یک یا چند دندان خود را ازدست ‌داده باشید. البته اگر همه دندان هایتان را نیز از دست داده باشید می‌توانید ایمپلنت استفاده کنید.

۲.تراکم استخوان کافی داشتن، این مسئله می‌تواند نکته مهمی باشد. اگر تراکم استخوان کافی ندارید باید قبل از جراحی، پیوند استخوان فک را انجام دهید.

۳.سلامت بودن دهان و دندان شما حرف اول را می‌زند. اگر بیماری های دهانی از جمله بیماری لثه فعال داشته باشید نمی‌توانید ایمپلنت کنید. مگر اینکه مشکل بیماری تان رفع شده باشد.

۴.کسانی که با بیماری های زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه نمی‌توانند ایمپلنت یک روزه کنند.

۵.اگر شما از دخانیات و مواد الکلی استفاده می‌کنید، ایمپلنت کردن فایده ای ندارد. چون بعد از مدتی مواد دخانیات و الکل به آن‌ها آسیب وارد می‌کند و مجبورید دوباره ترمیم کنید

مراحل ایمپلنت یک روزه

کاشت پایه های ایمپلنت یک روزه با ایمپلنت سنتی فرقی ندارد. در دو حالت باید پیچ های ایمپلنت درون فک جوش خورده شود. در ایمپلنت سنتی در ابتدا تاج های موقتی می‌گذاشتند تا در جلسات بعدی تاج اصلی برایتان ساخته شود.

در کاشت ایمپلنت یک روزه، دندان‌پزشک از شما چند تست می‌گیرد. نتایج این تست ها به دندان پزشک این امکان را می‌دهد تا چگونه برای جراحی دندانتان برنامه ریزی کند.

دندان‌پزشک بعد از اینکه لثه شما را بی حس کرد، عمل جراحی را شروع می‌کند. سپس به کمک دستیار خود طبق برنامه ریزی که کرده است، پیچ های ایمپلنت را در فک استخوان شما قرار می‌دهد. سپس با قرار دادن تاج بر روی فک، دندان های زیبا و طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان در سال 2021

بلیچینگ دندان چیست ؟

دندان های سفید و مرتب همچون نمادی از جذابیت بر روی صورت و چهره انسان می ماند. یک لبخند زیبا مسلما می تواند جذابیت شما را بیشتر نماید. اما برای بلیچینگ دندان باید بدانیم اصلا بلیچینگ چیست و چه مزایا و معایبی می تواند بر روی زیبایی ظاهری ما داشته باشد.

تیرگی هایی که بر روی دندان ما به وجود می اید، در طول زمان و با مصرف مواد غذایی بسیاری ایجاد می شود. زمانی که شما اقدام به استفاده از قهوه می نمایید، یا زمانی که از توت فرنگی و حتی گوجه فرنگی استفاده می کنید. رنگ دانه هایی که بر روی دندان شما جای می گیرند، منجر می شوند تا دندان از حالت سفید و زیبای خود خارج شود. در این حالت استفاده از بلیچینگ دندان میتواند روشی موثر باشد.

با استفاده از روش بلیچینگ دندان به نظر میرسد یک لباس را در وایتکس قرار داده‌اید و سفید کرده‌اید. موادی که موجب سفید شدن دندان میشود روی دندان فرد قرار میگیرد و میتوانند درون دندان نیز نفوذ کرده و مولکول‌هایی که رنگی شده‌اند را از بین ببرد و رنگ دندان را روشن‌تر کند.

قیمت بلیچینگ دندان در سال2021  در دندانپزشکی ها متغیر بوده است. اما شما می توانید قیمت بلیچینگ در تهران را در کلینیک تخصصی روشا بدست آورید. پس از آن با اطلاع از قیمت ها اقدام به انجام این عمل نمایید. باید بیان نماییم که قیمت بلیچینگ در غرب تهران مسلما نسبت به هزینه های بلیچینگ دندان در شمال تهران متفاوت خواهد بود.

برای داشتن لبخندی زیبا کافیست اقدام به سفید کردن دندان در دندانپزشکی روشا در جنت آباد نمایید. این روش از لمینت و کامپوزیت بهتر بوده و از هزینه کمتری نیز برخوردار است. زیرا تنها استفاده از سرامیک در لمینت و کامپوزیت، هزینه ی جداگانه ای در بر خواهد داشت. پس استفاده از بلیچینگ دندان بهترین انتخاب برای کسانی است که دندانهای سالمی دارند.

نوع درمان               نام مواد سفیدکننده    کشور سازنده           هزینه بلیچینگ هر فک

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک مواد ایرانی              ایران        600.000 تومان

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک برند FGM              برزیل      950.000 تومان

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک برند FGM              آلمان        1.200.000 تومان

نوع درمان               قیمت بلیچینگ هرفک

قیمت هوم بلیچینگ ( بلیچینگ دندان در خانه ) هر فک        950.000 هزار تومان

بیشتر بخوانید :

درمانهای دندانپزشکی زیبایی در طول بارداری

سوالی که برای برخی مطرح است این است که درمانهای دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( ایمپلنت دندان ، لمینت دندان ، کامپوزیت و...)در طول بارداری امکان پذیر است. در جواب این دسته از افراد باید گفت درمانهای زیبایی در طول هر دوره ی زمانی برای افراد امکان پذیر است ولی رعایت نکاتی را لازم است. دوران بارداری نیز نکات و الزامات خاص خود را لازم دارد چرا که سلامت مادر و کودک بسیار مهم است.

دندانپزشکی بارداری

در ابتدا باید برخی از نکات را مد نظر داشت مثلا در دوران بارداری هورمون های ویژه ای در بدن مادر افزایش می یابد که باعث التهاب لثه در مادر می شود. در این دوران میزان خونریزی لثه بیشتر است. لذا بایستی مادر در رعایت بهداشت تلاش بیشتری را رعایت نماید و افزایش دفعات مسواک زدن امری ضروری است. در برخی مادران در طی دوران بارداری افزایش بافت لثه ممکن است رخ دهد که در این موارد نیاز به برداشتن لثه اضافی توسط دندانپزشک است.

بیماری های لثه می تواند باعث مسمومیت ها در زنان باردار شود. داشتن رژیم غذایی مناسب هم باعث بهبود سلامت دندانهای مادر و دندانهای کودک می شود. استفاده از رژیم حاوی کلسیم و حاوی انواع ویتامین ها در زنان باردار توصیه می شود. مصرف شیر در زنان باردار توصیه می شود.

انجام و گرفتن تصاویر رادیوگرافی یکی از موارد مضر برای زنان باردار محسوب می شود. پرتوی ایکس می تواند روی سلامت کودک مضر باشد. جهت درمانهای دندانپزشکی بارداری  برای زنان باردار استفاده لیزر دندان توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ترمیم و زیبایی دندان