صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

ارتودنسی طرف قرارداد نیروهای مسلح چگونه است؟

این درمان، زمان بر است و هزینه های زیادی را به شما تحمیل می‌کند. اگر شما می‌خواهید درمان ارتودنسی را انجام دهید، احتمالا سوالات و نگرانی هایی درباره هزینه های لازم برای این کار خواهید داشت. برای مثال می‌خواهید بدانید که هزینه های دقیق انجام این کار چقدر است و آیا بیمه های درمانی بخشی از هزینه های درمانی شما را قبول می‌کنند؟ چه نوع بیمه هایی انجام ارتودنسی را پوشش می‌دهند؟

برای مثال آیا مطب های ارتودنسی طرف قرارداد نیروهای مسلح هستند؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه انجام ارتودنسی روی دندان ها چقدر است؟

انجام ارتودنسی روی دندان ها، همانند هر اقدام درمانی و زیبایی دیگری، هیچ هزینه تعیین شده و مشخصی ندارد و هزینه های این کار را تنها یک دندانپزشک، پس از معاینه دندان های شما می‌تواند به شما اعلام کند. برای آگاهی از هزینه های انجام این کار، بهتر است که به یک مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک متخصص ارتودنسی، دندان های شما را به طور دقیق معاینه می‌کند و سپس با توجه به شرایط شما، یک هزینه درمانی تقریبی به شما پیشنهاد می‌دهد. عوامل مختلفی در تعیین هزینه های تمام شده برای انجام ارتودنسی تاثیرگذار هستند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هزینه های انجام ارتودنسی روی دندان ها، تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه های درمانی ارتودنسی توسط دندانپزشک شما دخیل هستند. بعضی از فاکتورهای تاثیرگذار در کم یا زیاد شدن هزینه های ارتودنسی دندان ها، عبارتند از:

سن بیمار

سن بیمار، یکی از عوامل دخیل در میزان هزینه لازم برای انجام ارتودنسی روی دندان ها است. هرچه سن بیمار کمتر باشد، انجام ارتودنسی راحت تر است و نیازمند صرف زمان و هزینه کمتری است.

طول دوره درمانی

هر چقدر طول دوره درمانی ارتودنسی کوتاه تر باشد، شما هزینه های کمتری برای درمان پرداخت می‌کنید و هرچقدر طول دوره درمانی طولانی تر شود و تعداد جلسات ملاقات با دندانپزشک ارتودنسی بیشتر باشد، هزینه های درمانی بیشتر خواهند بود.

نوع ارتودنسی استفاده شده در درمان

بریس ها و روش های مختلف انجام ارتودنسی، هزینه های مختلفی به همراه دارند. ارزان ترین نوع ارتودنسی، همان ارتودنسی فلزی یا سنتی است و انجام ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی، بیشترین هزینه را دارد. استفاده از ارتودنسی لینگوال، به دلیل سختی در نصب یا تعمیر بریس های ارتودنسی پس از شکستن، هزینه های بالاتری را نسبت به ارتودنسی های ثابت دیگر مثل ارتودنسی فلزی و سرامیکی به شما تحمیل می‌کند؛ زیرا بریس های ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی در قسمت های پشتی دندان ها قرار می‌گیرند و دسترسی به این قسمت ها کار آسانی نیست و به مهارت زیادی نیاز دارد.

دستمزد دندانپزشک متخصص ارتودنسی

متخصصین ارتودنسی مختلف، دستمزدهای متفاوتی برای انجام کار ارتودنسی دریافت می‌کنند.

محدوده جغرافیایی که در آن ارتودنسی انجام می‌دهید

هزینه های مربوط به درمان ارتودنسی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرند که یکی از آن عوامل می‌تواند محدوده جغرافیایی مثل کشور یا شهری که در آن ارتودنسی انجام می‌دهید، باشد.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان


ارتودنسی لینگوال (زبانی و مخفی)

توضیحات دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران درباره ارتودنسی لینگوال :

اصطلاح  لینگوال یا (مخفی) در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی معمولی استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. در حالی که بریس‌های معمولی یا سنتی در ارتودنسی ثابت، بر روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. وقتی که بریس‌ها بر روی سطح داخلی دندان‌ها قرار داشته باشند، از نظر ظاهری عملاً حالت مخفی داشته و امکان درمان ارتودنسی بدون ایجاد هیچ‌گونه اشکالی در زیبایی و وضعیت ظاهری چهره را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

مخفی بودن بریس ارتودنسی

از  مزایای ارتودنسی لینگوال آن است که شما می‌توانید مدت زمان ارتودنسی را بدون آنکه کسی متوجه شود، به پایان برسانید. اگر شما هم با گذاشتن سیم و اتصالات در دهان خود و نمایان بودن آن در دید دیگران مشکل دارید، پس ارتودنسی لینگوال می‌تواند بهترین روش برای شما باشد. بریس‌های مدل STB social 6 یکی از انواع جدید بریس‌های لینگوال هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور کامل در پشت دندان‌ها مخفی باشند.

سرعت بالا

بریس‌های لینگوال به یک سیستم “خودتنظیم شونده” (سِلف لایگیت) مخصوص مجهز هستند که سرعت کار درمان ارتودنسی را خیلی بالاتر می‌برند و برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر و در عرض کمتر از 6 هفته به نتیجه برسند، گزینه بسیار خوبی هستند. البته برای استفاده از آن ها بهتر است که بیشتر با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید.

راحت بودن

بریس‌های لینگوال به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های ارتودنسی شناخته می‌شوند. سیستم سلف لایتگیت (خودتنظیمی) که برای این بریس‌ها تعبیه شده است، به سیم‌کشی‌های روی دندان امکان می‌دهد که بدون آنکه نیازی به کشیدن و سفت کردن به صورت دستی داشته باشند، خودشان به صورت خودکار حرکت کرده و سفت‌تر شوند. بنابراین در طول دوره ارتودنسی، یک نیروی ملایم و مستمر بر روی دندان‌ها وارد می‌شود و کار صاف کردن دندان‌ها را به راحتی انجام می‌دهد. به این ترتیب نیاز شما به مراجعات مکرر به دندانپزشک در طول دوره درمان نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

بیشتر بدانیم : مجله ارتودنسی دندان 

زیبایی دندان

امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طرح لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد دندانپزشک و نوع درمان بستگی دارد.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت دندان

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود. در دندانپزشکی زیبایی موادی به دندان اضافه یا از آن کم می شود. بدین منظور در دنداپزشکی از اقدامات غیر قابل بازگشت روی دندان ها  خودداری می شود. در این روش مواد همرنگ دندان بوسیله چسب مخصوص به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند. در استفاده از لمینت قسمتی از مینای دندان باید تراش داده شود. در واقع ونیرها لایه های بسیار نازکی هستند که برای برطرف کردن ترک ها و شکستگی های دندان روی آنها قرار می گیرند و سبب زیبا کردن ظاهر آنها می شوند. ونیرها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند. رزین مایعی است که می تواند به جامدی سخت تبدیل شود.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر زیبایی و ترمیم دندان، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود. بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند. در مقایسه با ایمپلنت و ارتودنسی، از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر و اجمالی تر بوده و بدون ایمپلنت یا ارتودنسی می توانند سبب بهبود وضعیت آنها شوند.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمد. ایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان بیشتر در جهت بهبود و اصلاح مشکلات دندانی است؛ اما نقش آن در زیبایی نیز بی تأثیر نیست.

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. دندان های سفید نشانگر بهداشت و سلامتی دهان و دندان است. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود. در بلیچینگ که به منظور سفید کردن دندانهاست لکه دندانها از بین می رود. تغییر رنگ مینای دندان که به علل مختلفی همچون قهوه، چای، سیگار، ارث و بالا رفتن سن نیز می تواند اتفاق بیفتد با این روش قابل درمان است. این کار توسط ماده سفید کننده انجام می شود و هر جلسه 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان 

پاسخ به سوالات رایج در مورد بلیچینگ دندان

برای پاسخ به تمامی سوالات پیرامون بلیچینگ دندان در ادامه این مقاله با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان از کلینیک آرتمان همراه باشید.

با بلیچینگ چه اندازه دندان‌ها سفید می‌شوند؟

میزان سفیدی دندان‌ها به عواملی مانند جنس دندان‌ها و مواد رسوب کرده بر روی دندان‌ها بستگی دارد و نتایج برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

قبل از بلیچینگ چه کار باید کرد؟

باید ابتدا به درمان پوسیدگی دندان پرداخت سپس عمل بلیچینگ را انجام داد.

دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را جرم گیری می‌کند سپس با استفاده از بلیچینگ اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند که بلیچینگ بر روی دندان‌ها پر شده یا نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل ریشه هیچ گونه اثری نخواهد داشت.

آیا بلیچینگ عوارضی دارد؟

بلیچینگ عوارضی ندارد اما ممکن است بیمار دچار حساسیت دندانی شود که با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت چیست؟

بلیچینگ یک روشی برای سفید کردن دندان‌ها است که با تزریق ماده سفید کننده باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود اما لمینت دندان با هدف پوشاندن عیب‌های دندانی، متناسب با دندان ساخته می‌شود و با کمک چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود در نتیجه علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم و اندازه دندان‌ها نیز تغییر می‌کند.

چه تفاوتی میان بلیچینگ و جرم گیری دندان‌ها وجود دارد؟

هر دو روش باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند اما میزان سفید کردن دندان‌ها متفاوت است که جرم گیری با هدف پاکسازی دندان‌ها از پلاک‌های دندانی اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند. بلیچینگ تنها برای سفید کردن دندان‌ها و برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی دندانها استفاده می‌شود که برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند و تنها خواستار سفید کردن دندان‌های خود هستند روش بسیار مناسبی است.

قیمت بلیچینگ دندان در کرج

هزینه بلیچینگ با توجه به نوع بلیچینگ (بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه) متفاوت است البته بلیچنگ نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هزینه کمتری دارد. قیمت بلیچینگ دندان با لیزر با توجه به تعداد جلسات موردنیاز می‌تواند کمی زیادتر شود.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان

ارتودنسی بزرگسالان: بررسی مزایا، انواع و هزینه ارتودنسی در بزرگسالان

امروزه دیگر خدمات ارتودنسی فقط به کودکان و  جوانان اختصاص ندارد. بلکه بسیاری از بزرگسالانی که اهمیت بالای سلامتی خود را می‌دانند و یا دوست دارند چهره زیباتری داشته باشند نیز، از درمان‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند. امروزه بزرگسالان فرصت بهره‌مندی از درمان‌های ارتودنسی را پیدا کرده‌اند و  اکنون این فرصت برای شما هم فراهم شده است. در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران اطلاعاتی درباره ارتودنسی در سنین بالاتر به دست خواهید آورد و تفاوت آن را با ارتودنسی کودکان بهتر درک خواهید کرد.

چرا ممکن است بزرگسالان به ارتودنسی دندان نیاز داشته باشند

بنا به دلایل زیر برخی (یا حتی اغلب بزرگسالان) ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند:

وجود ناهنجاری های فکی که باعث می‌شود دندان‌ها به شکل مناسبی روی هم قرار نگیرند.

شلوغی دندان ها و یا وجود فاصله بین دندان ها زیاد بین آنها که می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌ها و بروز بیماری‌های لثه شود.

درد غیر طبیعی فک‌ها و یا فشار بر روی آنها در اثر کج بودن دندان ‌ها

تمایل به داشتن دهان و دندان سالم‌تر و لبخند زیباتر

و …

مزایای ارتودنسی بزرگسالان چیست؟

انجام درمان ارتودنسی بزرگسالان می تواند جدای از صاف شدن دندان ها مزایای زیاد دیگری نیز داشته باشد. مهمترین مزایای ارتودنسی بزرگسالان عبارتند از:

ارتقآء سلامتی دهان و دندان

تمیز کردن دندان‌هایی که ردیف و مرتب باشند با استفاده از مسواک و نخ دندان، خیلی راحت‌تر است و می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلاء به سایر بیماری‌های دهان و دندان در آینده شود.

دستیابی به یک طرح لبخند زیبا و افزایش اعتماد به نفس

درمان‌های ارتودنسی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند و کیفیت زندگی شما را بالا ببرد. ارتودنسی بزرگسالان به شما امکان را می‌دهد که بدون خجالت کشیدن و نیاز به مخفی کردن دندان‌هایتان بتوانید به راحتی لبخند بزنید.

جلوگیری از بدتر شدن مشکلات دهان و دندان

اگر ارتودنسی برای شما لازم باشد و آن را انجام ندهید، ممکن است در دراز مدت عوارض بیشتر و خطرناک‌تری برای سلامتی شما به وجود بیاید و در نهایت مجبور باشید هزینه بسیار بیشتری بابت درمان آن بیماری‌ها بپردازید.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی چه در کودکان و چه در بزرگسالان به طول مدت درمان، سن، میزان و شدت مشکل شما و نوع بریسی که متخصص ارتودنسی برای شما توصیه می‌کند، بستگی خواهد داشت. قبل از شروع درمان با بیمه درمانی یا تکمیلی خود هماهنگی کنید تا مشخص شود که آیا هزینه‌های ارتودنسی شما را پوشش می‌دهد یا خیر.