صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

چگونه دندان های خود را در برابر گذشت زمان محافظت کنیم؟

محافظت از دندان در برابر سایش و فرسودگی 

درست است که این ساختارها ممکن است در طول زمان دچار سایش شوند، اما بد نیست بدانید دندان های شما به شکل باور نکردنی و عجیبی قوی و مستحکم هستند. اما با این وجود در طول زمان هر ساختار مستحکمی مانند سنگ نیز دچار فرسودگی خواهد شد.

انجام روزانه فعالیت هایی مثل جویدن، آسیاب کردن و گاز گرفتن مواد غذایی مینای دندان را از بین می برد. انجام این فعالیت ها سطوح و لبه های دندان ها را نیز صاف میکند که یکی دیگر از مشکلات دندان است.

جویدن یخ و سایر مواد غذایی سفت و سخت می‌تواند باعث خراشیده شدن مینای دندان و حتی شکسته شدن دندان ها شود. شاید بتوانید به تنهایی مانع از بدتر شدن خرابی دندان و سایش آن شوید، اما بدون مراجعه به یک دندانپزشک محال است بتوانید از این فرسودگی نجات پیدا کنید.

یکی دیگر از عللی که می‌تواند باعث سایده شدن دندان ها به هم شود، دندان قروچه شبانه است. برای حل این مشکل احتمالا شما نیاز به ویزیت متخصص ارتودنسی دارید و او به شما وسیله ای خواهد داد که مانع از آسیب ناشی از دندان قروچه خواهد شد.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)

لثه های خود را سالم نگه دارید

مواد مضر و بدشکلی به نام پلاک همیشه روی دندان های شما شکل می گیرد. اگر آن را برطرف نکنید، در دراز مدت می‌تواند باعث بروز درد، تورم و حتی خونریزی در لثه شود. پلاک دندان حتی می‌تواند باعث بروز عفونت‌هایی شود که به استخوان فک نیز سرایت کرده و به آن آسیب وارد می‌کند

اجازه ندهید دهان شما خشک شود

تولید و ترشح بزاق در دهان به تمیز کردن دندان ها کمک می کند و ساختارهای دهان را از پوسیدگی محافظت می کند. اما به طور معمول با افزایش سن فضای داخلی دهان شما تمایل دارد که بیشتر از دوره جوانی خشک شود. یعنی به انداه سال های جوانی رطوبت کافی ندارد زیرا ترشح بزاق کاهش پیدا خواهد کرد.

مراقب اسید باشید

نوشیدنی های گاز دار، مرکبات و بسیاری دیگر از آب میوه ها حاوی مقادیر مشخصی اسید هستند. علاوه بر این مواد، غذاهای قندی و نشاسته ای نیز باعث می شوند که دهان شما اسیدی شود. یک محیط اسیدی نیز چیزی نیست که مینای دندان تحمل حضور در آن را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ایمپلنت دندان ، بریج دندان، دندانپزشکی کودکان و...) نیز می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد