صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

چگونه از بریس های خود مراقب کنیم؟

بریس یا (Braces) یک روش عالی برای صاف کردن دندان ها، اصلاح مشکلات بایت، بهبود ظاهر و افزایش عزت نفس در شما است. با این حال، برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید

کمی بعد از اتصال بریس ها… 

پس از آنکه بریس  به دندان شما متصل شد، یک دوره 3 تا 7 روزه پیش روی شما قرار خواهد داشت. که ممکن است در این دوره مشکلات کوچکی برای شما پیش بیاید. برای مثال طی این چند روز، ممکن است با وجود اتصال بریس ها نتوانید به درستی صحبت کنید. یا در صحبت کردن دچار مشکل باشید. و یا اینکه هنگام بستن لب ها و دهان کمی حس ناخوشایند داشته باشید.

سست و یا لق شدن دندان ها

روند صاف کردن دندان‌ های شما شامل حرکت دادن آن‌ها به سمت موقعیت های مورد نظر متخصص ارتودنسی است. این وضعیت می تواند باعث شود برخی از دندان‌های شما در دهان سست شوند. برخی از افراد حتی ممکن است متوجه شوند که دندان‌هایشان در کل مدت زمان درمان کمی شل یا لق شده است. با این حال، این کاملاً طبیعی است و بعد از برداشتن بریس ها، دندان های شما در فک و موقعیت جدید خود محکم جا می‌گیرند

شکسته شدن براکت و یا سیم ارتودنسی

حتی اگر رژیم غذایی مناسب و توصیه شده پس از بریس ارتودنسی را مصرف می‌کنید و مرتبا با مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن از دندان ها و بریس ها مراقبت می‌کنید، باز هم ممکن است شاهد شکسته شدن براکت و یا سیم در طول مدت درمان خود باشید.

اگر متوجه شده اید که یکی از براکت های شما شل شده است، برای پیشگیری از آسیب براکت به ساختارهای دهان مثل لپ ها یا لب ها حتما از مقداری وکس ارتودنسی استفاده کنید. تا زائده های براکت به این ساختارها آسیب وارد نکند.

غذا خوردن با بریس‌ها

اگر برای مدتی است که بریس ارتودنسی دارید، بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات متنوعی مانند شکسته شدن و یا شل شدن بخش های مختلف بریس تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید باید و باید از مصرف غذاهای بیش از حد چسبنده و شیرین که می‌توانند در لابلای براکت‌ ها، سیم ها و بندهای بریس گیر کنند خودداری کنید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به شیوه ای مناسب و صحیح، برای جلوگیری از سوراخ شدن دندان و یا پوسیدگی آن ها در اطراف براکت ها ضروری است. به طور معمول توصیه می شود علاوه بر مسواک زدن در صبح و قبل از خواب، بعد از هر وعده غذایی یا میان وعده، مسواک بزنید.

هنگام نخ دندان کشیدن، به یاد داشته باشید که بالا و پایین هر سیم را نخ بزنید. اگر در مورد چگونگی و راهکار صحیح نخ دندان زدن با بریس مطمئن نیستید و اطلاعات کافی ندارید، بهتر است از متخصص ارتودنسی کمک بگیرید و شیوه صحیح نخ دندان زدن را از او یاد بگیرید.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد