صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

از کجا بفهمم که من نیاز به درمان ارتودنسی دارم؟

گاهی اوقات تشخیص برخی از علائم مبنی بر نیاز به درمان ارتودنسی بسیار ساده است، اما گاهی اوقات تشخیص این علائم کار ساده‌ای نیست. شناسایی علائمی که نشان دهنده نیاز به درمان ارتودنسی است می‌تواند به شما برای حفظ سلامت دهان و زیبا شدن لبخندتان کمک کند.

علائمی که نشان می‌دهد ممکن است به بریس نیاز داشته باشید

دندان‌های شلوغ

شلوغی بیش از حد دندان‌ها، یکی از علائم مهم نیاز به استفاده از بریس است. شلوغی بیش از حد دندان‌ها هم بر زیبایی دهان و دندان تاثیر می‌گذارد، و هم می‌تواند سلامت دهان و دندان را تهدید کند.

فاصله بین دندان

فاصله بین دندان‌ها نشان می‌دهد که فک بالا و پایین تناسب خوبی با یکدیگر ندارند، به این وضعیت مال‌ اکلوژن گفته می‌شود. ژنتیک، مکیدن انگشت شست، تشکیل بافت دهان، و مواردی از این قبیل می‌توانند باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها شوند. بستن فاصله بین دندان‌ها می‌تواند به بهبود زیبایی لبخند و رفع مشکل مال‌اکلوژن کمک کند

مشکلات مربوط به بایت

منظور از بایت، نحوه قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین و ارتباط آنها هنگام بسته بودن دهان است. هفتاد درصد از جامعه از مشکل مال‌اکلوژن رنج می‌برند -نامرتبی دندان‌ها- و نمی‌توان نسبت به این حالت بی‌توجه بود. وضعیت نامناسب دندان‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن دندان، بروز مشکلات مربوط به فک (درد مفصل فکی گیجگاهی)، و سردردهای مزمن شود. مال‌اکلوژن می‌تواند باعث آسیب دیدن دندان شود زیرا موقع حرف زدن یا جویدن غذا، دندان‌ها روی یکدیگر کشیده می‌شوند

مشکلات مربوط به جویدن و حرف زدن

موارد شدید مال‌اکلوژن می‌توانند بر نحوه جویدن و قورت دادن غذا، و حرف زدن تاثیر بگذارد. آیا تاکنون برای شما یا فرزندتان پیش آمده است که موقع جویدن غذا، گونه یا سقف دهان خود را گاز بگیرید؟ آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که موقع جویدن غذا در کل صورت یا فک خود احساس ناخوشایندی داشته باشید و دندان‌های شما با یکدیگر تناسب نداشته باشند؟ آیا شما یا کودکتان برای بیان برخی کلمات خواص مشکل دارید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات، بله است باید بدانید که به بریس نیاز دارید. و باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد