صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

همه چیز درباره ریتینر ثابت ارتودنسی

نگهدارنده ها از مهمترین دستگاه های ارتودنسی هستند و همه کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند باید از این دستگاه ها استفاده کنند. در این مقاله به طور کامل به سوال ریتینر ثابت ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد پاسخ خواهیم داد.

ریتینر ارتودنسی چیست؟

ریتینرها یک سری وسایل یا دستگاه ارتودنسی هستند که بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار میگیرند. خود درمان ارتودنسی کاری میکند که دندان های شما صاف شوند. اما به علت ماهیت طبیعی دندان که تمایل به حرکت و تغییر موقعیت دارد، ما با کمک ریتینرها یا نگهدارنده ها، جلوی این تغییر موقعیت و حرکت دندان ها را میگیریم. ریتینرها به دو دسته ثابت و متحرک تبدیل میشوند. متحرک ها همان پلاک های شفاف ارتودنسی هستند که به راحتی روی دندان قرار میگیرند و قابل برداشتن هستند. اما ثابت ها توسط متخصص ارتودنسی به پشت دندان ها متصل میشوند. با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و یا شهری که در ان ساکن هستید می توانید از خدمات ارتودنسی دندان بهره ببرید.

ریتینر ثابت ارتودنسی چیست؟

نگهدارنده ثابت ارتودنسی متشکل از یک قطعه فلز یا سیم فلزی کوتاه و قوسدار است که با کمک یک نوع چسپ یا سیمان مخصوص به پشت دندان های فک بالا، پایین یا هر دو فک متصل میشود.

مزایای ریتینر ثابت ارتودنسی 

بعضی از مراجعان ما اصرار دارند که از نگهدارنده متحرک بعد از ارتودنسی استفاده کنند. آن ها میگویند که به اندازه کافی دستگاه های ارتودنسی ثابت را تجربه کرده اند و این بار نوبتی هم که باید نوبت یک دستگاه متحرک است. ما به آن ها ریتینر متحرک میدهیم. اما متوجه میشویم که همیشه و مطابق توصیه ها و دستورالعمل های ما از ریتینر استفاده نمیکنند. آن ها یادشان میرود که به صورت منظم ریتینر بزنند و این باعث میشود که دندان های صاف شده آن ها دوباره در خطر کج شدن و تغییر موقعیت قرار بگیرد

یکی دیگر از مزایا ریتینر ارتودنسی نامرئی بودن آن است. بله حتی از نگهدارنده متحرک هم نامرئی تر است. زیرا در پشت دندان های شما است و هیچکیس حتی خودتان هم نمیتوانید آن را ببینید. بنابراین ما آن را در دسته ارتودنسی نامرئی هم قرار میدهیم..

معایب ریتینر ثابت ارتودنسی

به همان اندازه که نگهدارنده های ثابت خوب و مفید هستند میتوانند نکات و نقطه ضعف هایی هم داشته باشند.

داشتن یک نگهدارنده ثابت باعث میشود که تمیز کردن دندان ها با دشواری روبرو شود زیرا با وجود چنین نگهدارنده ای تمیز کردن پشت دندان ها سخت است و نیازمند زمان زیادی است.

سیم پشت دندانی می تواند بقایای مواد غذایی و باکتری ها را به دام بیندازد ، که این وضعیت می تواند شانس شما برای حفظ بهداشت دهان و دندان را کاهش دهد.

و در آخر استفاده از این نگهدارنده ها میتواند باعث ناراحتی شما شود. زیرا زبان میتواند به آن برخورد کرده و نسبت به نگهدارنده حساس شود.

برای مطالعه بیشتر : با مطالعه مجله ارتودنسی دندان با خدمات ارتودنسی بیشتر اشنا شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد