صدف سان

دندانپزشکی

صدف سان

دندانپزشکی

بلیچینگ دندان: سفید شدن دندان ها با ماندگاری بالا تنها در چند دقیقه

نوشیدن بیش از حد چای، نوشابه های گازدار تیره، الکل، قهوه و میان وعده هایی که ممکن است ذاتا خاصیت تغییر رنگ دندان داشته باشند، می تواند طرح لبخند زیبای شما را تحت تأثیر قرار داده و بد رنگ کند. برای بهبود و کاهش تغییر رنگ ناشی از مصرف این مواد باید با روش هایی اقدام به سفید کردن دندان ها کرد.  در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی آرتمان همراه باشید تا با تمامی راه های سفید کردن دنان آشنا شوید.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، به تمام روش های سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان گفته می شود. در واقع خود واژه بلیچینگ که در انگلیسی به صورت (Bleaching) است در فارسی به معنی سفید کننده است. مهم ترین روش های بلیچینگ آفیس و هوم بلیچینگ هستند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند. پیش از اینکه درباره  این روش ها بیشتر بدانید، ابتدا با علل و دلایل تغییر رنگ دندان ها آشنا شوید.

سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک (In-Office Teeth Whitening)

در حالی که کیت های سفیدکننده و محصولات زیادی در دسترس است که می توانید در خانه خود و به دور از محیط دندانپزشکی دندان های خود را سفید کنید، اما پیشنهاد ما آفیس بلیچینگ است. یعنی شما به مطب مراجعه می کنید و سپس با روش های ایمن تر و سریعتری دندان هایتان را متناسب با رنگ طبیعی آن ها سفید می کنید. در آفیس بلیچینگ دندان از مواد سفید کننده ای مانند پراکسید هیدروژن و سایر مواد دیگر که خاصیت سفید کنندگی دارند استفاده می شود.

بیشتر بدانیم : پوسیدگی دندان

سفید کردن دندان ها در خانه (At-Home Teeth Whitening)

علاوه بر سفید کردن حرفه ای دندان ها در مطب دندانپزشک، کیت های دندانپزشکی زیادی وجود دارد که تحت عنوان هوم بلیچینگ شناخته می شوند. آن ها به راحتی در داروخانه ها قابل خریداری هستند و می توان بدون مراجعه به دندانپزشک و تنها در خانه  از آن ها استفاده کرد. چند نمونه از روش های سفید کردن دندان ها در خانه عبارتند از:

  • چسب ها یا نوارهای سفیدکننده دندان بدون
  • خمیر دندان و دهانشویه سفید کننده
  • پلاک بلیچینگ دندان

بیشتر بدانیم : هزینه ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد